Wednesday, April 1, 2009

my beloved brother accident.....

tanggal 16 januari 2009...pada hari jumaat..pada pukul 0900 malam...

terjadilah satu tragedi yang tak pernah aku sangka terjadi kepada abg aku...

abg aku xcident di dungun...semasa dalam perjalanan nak ke kuala terengganu untuk mengambil

mak dan kakak aku...kereta abg aku terbalik....abg aku terus dibawa ke hospital dungun setelah

anggota bomba berjaya mengeluarkan abg aku....anggota bomba mengalami kesukaran untuk

mengeluarkan abg aku kerana minyak kereta abg aku bocor...maka anggota bomba harus

berhati-hati...jika tidak kereta akan terbakar...setelah diberi rawatan awal di hospital dungun...

pada pukul 0400 pagi abg aku telah ditukarkan ke hospital sultanah nur zahirah di kuala

terengganu ini adalah kerana di hospital dungun tidak mempunyai kelengkapan yang lengkap

untuk merawat abg aku...tepat pukul 0600 abg aku sampai di HSNZ...setelah dirawat...abg aku

mengalami kecederaa yang teruk dibahagian kepala....kepalanya dijahit...namun begitu tiada

pendarahan dalaman berlaku...syukur alhamdulillah...abg aku di jaga di unit rawatan rapi katil

no.11....abg aku koma...namun begitu doktor xdapat kesan mengapa abg aku koma...namun

begitu setelah seminggu berlalu doktor dapat kesan bahawa usus abg aku pecah...maka malam

itu juga abg aku dibedah...tepat pukul 0200 pagi abg aku selamat dibedah...namun keadaan

abg aku masih di tahap kritikal...bahagian human resources petronas banyak menolong keluarga

aku...mereka telah menyediakan tempat kediaman untuk keluarga aku...kawan-kawan abg aku

xputus-putus datang untuk melawat...selepas dua minggu abg aku koma....abg aku memberi

respon yg baik....abg aku da mula membuka mata...menggerakkan jari dan tangan nyer...

gembira sungguh kami sekeluarga waktu itu...kami amat bersyukur kepada ALLAH.....

setelah sebulan abg aku berada di HSNZ...mak aku pindahkan abg aku ke hospital seberang prai

supaya senang mak aku nk menjaga abg aku...setelah dua bulan abg aku berada di hospital...

dia telah dibenarkan pulang...namun keadaan abg aku masih lemah...tidak boleh byk berjalan...

badan abg aku juga da semakin kurus....berat abg aku turun sebanyak 23 kg...sekarang abg aku

masih trauma....dan dia telah diberi cuti selama 2 bulan lagi...

Ya ALLAH....sihatkanlah abg aku...aku teramat sygkan dier...aku xsanggup tgk dier menderita...aku rindu dgn usikan dan gelak ketawanya seperti dulu...aku rindukan abg aku sgt2....dan aku amat menyayangi dier....



0 comments:

About Me

My photo
just a simple person like everyone else... i'm an egomaniac person... hot tempered.... doesn't like hipokrit person...

box yang berkata-kata


ShoutMix chat widget

followers