Tuesday, October 27, 2009

hanya meluahkan pendapat....

zaman sekarang serba moden dan segala kemudahan ada seperti internet, lap top, handphone dan banyak lagi kemudahan ada. namun semua itu kebanyakannya hanyalah mendatangkan keburukan bukan lah kebaikan. aku xkater semua, contohnya handphone kebaikan nyer adalah kiter mudah untuk menghubungi org walau dimana jua kiter berada melainkan kalau berada diluar kawasan( jgn percaya iklan digi yg dapat ikut kemana saja kiter g, kat umah aku yg tgh bandar pown ssh nk dapat line)...namun kebaikan sedikit berbanding keburukan...sekarang kiter dapat lihat kejatuhannya jati diri kaum kiter sendiri...ataupun bangsa...selalu melayu hanya ramai di pusat serenti n penjara...situ lah tempat paling top...xpayah ssh2 nk tgk kat sana kiter tgk disekeliling kiter da la....dari situ kiter dapat lihat keruntuhan akhlak dan jati diri bangsa kiter....kebanyakan orang melayu adalah islam..namun perangai mengalahkan org bukan islam...minum arak, zina,pergaulan bebas...adakah ini bangsa ataupun islam yang dilahirkan apabila negara semakin maju....???remaja semakin teruk....sehingga ada yang tidak tau aper itu solat mahupun wuduk...arak sudah menjadi minuman wajib dan juga club2 adalah tempat yang paling syok untuk dituju berbanding masjid....aku bukanlah nk kater aku baik...aku pown jahat jgk...orang melayu sekarang hanya tau nk jatuhkan org lain...mengutuk org lain..dan menjatuhkan maruah org...xboleh tgk org senang sikit..mesti dengki n xpuas hati...lepas 2 kutuk orang sampai org 2 down...kalau xpuas ati ag jatuhkan maruah org....kalau bab or perkara ni mmg budak melayu paling expert...xpayah diajar....tgk org bersemangat dari dorg pown dorg xpuas ati...xpaham aku...semua xpuas ati selagi org xikut cara dorg berfikir....

ok aku nk tanya satu soklan…korg tau x aper maksud or erti kemerdekaan yang sebenarnya???...aku sendiri xtau n xdapat menghayatinya dengan sepenuhnya..yg aku tau malam merdeka seronok tgk bunga api n sebut merdeka…merdeka..merdeka…maser merdeka ritu aku ader jumpe dengan atuk sedra aku..dier kater kat aku dier kesal sgt negara kiter merdeka…sebab negara kiter merdeka bangsa melayu hancur…kalau negara kiter xmerdeka mesti bangsa melayu xkan jadi seperti sekarang…tidak akan rosak seperti sekarang….agak tersentak aku dgr atok cakap cam 2….terasa sgt…atok kater penat2 pahlawan kiter dulu berperang utk dapatkan kemerdekaan tapi bangsa melayu sekarang hancur…tidak ramai anak melayu yang nk belajar silat sbb bagi dorg belajar silat ni kolot…org tua jer yg belajar silat…kalau belajar silat ni xup to date la…mcm2 lg la…aku pelik…ader gak aku terfikir…dorg ni melayu or not…sampai warisan abngsa sendiri diperolokkan sampai cam 2 sekali…yang diagungkan adalah warisan negara luar contohnya tekwando, boxing, wushu, judo, byk lagi la…kalau belajar sumer 2 barula up to date…. Barulah xketinggalan zaman…pelikkan…tapi itulah yang sebenarnya yang berlaku pada bangsa kiter sekarang…

aku xnk kater byk…sbb aku pown samer jer sbnrnyer…cumer nk kongsi pendapat….bak kater nabil marilah kiter piker samer2…hehehehehe..

1 comments:

amalina wahida said...

huh! terasa kot. aku tk masuk silat. hahahaha..

About Me

My photo
just a simple person like everyone else... i'm an egomaniac person... hot tempered.... doesn't like hipokrit person...

box yang berkata-kata


ShoutMix chat widget

followers